neděle 29. září 2013

RE ~ Vesmír: Všechny barvy země

K zakoupení: Všechny barvy Země
Díl: 3
Autor: Beth Revisová
Počet stran: 384
Vydání: 2013, COOBOO



Anotace:
Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat!

~~~~~~~~~~

Dočetli jste druhý díl (Milion sluncí) a říkáte si, že je naprosto jasné, jak bude vypadat třetí a tedy i poslední díl série Vesmír? I já jsem měla za to, že vím jak to bude. Omyl! Všechno se přetočí, zamotá, změní... Nic nejde jen tak hladce. Všude komplikace a nejasnosti jak to teda dopadne. No, nakonec to dopadne poměrně dobře. I když tomu nic moc nenasvědčovalo. Pojďme se na to podívat popořádku.

Na konci dvojky se sbalí část Universa včetně Syna, Amy a zmražených, nasednou do Rezervního modulu a chystají se na cestu směrem země Centauri. Jejich přistání není až tak hladké, jak mělo být, přijde několik komplikací i ztráty na životech. Nikdo ani netuší, co je na nové planetě čeká. Jaká tam mohou být nebezpečí, nepřátelé. Nemají ponětí, kde vezmou nějakou potravu, protože zásoby co si vezou, nevydrží věčně. 
Nadřízení Amyna otce jsou mrtví, proto přebírá velení nad celou posádkou on. Rozdává úkoly a snaží se je všechny udržet v bezpečí. A že toho nebezpečí bylo požehnaně. Staral se i o to, aby si Syn držel odstupd od Amy. Ani nikomu ze Synových lidí nevěřil.

Kdo padne za oběť na nové planetě? A co nebo kdo může z jejich smrt? Jak zvládne plukovník Martin to oč se snaží  - záchranu všech a založení nové kolonie? A jak se postaví nepřátelům, kteří se je snaží zabít?
Mohla bych vypsat ještě spoustu dalších otázek, ale proč, když si je můžete všichni přečíst v tomto skvělém zakončení série.

*****

Jak jsem  již říkala, myslela jsem, že naprosto přesně vím, jak to bude dál. Přepočítala jsem se. Objevila se spousta věcí, které bych nečekala. Beth Revisová nechala umřít spoustu postav a donutila mě k slzám. Bylo mi líto, jejich blízkých. Nečekala jsem ani někdy až brutální popis jejich zranění. Nic z toho mě nemohlo odradit od čtení. Zajímalo mě, jak to všechno dopadne a už jsme ani nepřemýšlela jak by to mohlo být, protože jsem věděla, že Beth umí pěně zamíchat kartami.

Jsem ráda, že jsem si tuto sérii přečetla, protože byla celá taková netradiční, překvapující. Obdivuji autory, jako je Revisová. Celé prostředí si musela vymyslet. Na tom by toho až tolik nebylo. Ale dát to všechno na papír, aby to zaujalo i čtenáře, to je něco. Mělo to hlavu a patu. Čtenáři se nenudí, ba naopak - pláčou, smějí se, radují se a jsou zoufalí.

Obálka je velice pěkně zpracovaná. Krásně ladí k předchozím dílům a zase tam jsou ty krásné hvězdičky! Miluji vesmír, hvězdy... Celé je to takové tajemné, magické, nikdy nevíte která, hvězda poletí k zemi. Takže to se mi moc líbí.


Rozhodně bych doporučila přečíst si celou sérii. Jak sem říkala, není to žádná nuda a stojí za to číst.

10 z 10 bodů

2 komentáře:

Děkuji za komentář =)