pátek 29. března 2013

RE ~ Říše temnot:Tajemství upírů

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Autor: L. J. Smith
Díl: 1
Vydání: 2012, Fragment
Počet stran: 240
Zakoupit můžete zde.



Anotace
Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem? 


~~~~~~~~~~~~~~~

"Byl první den letních prázdnin, když se Poppy dozvěděla, že umírá." Tak zní první věta knihy.
Kniha není moc dlouhá a v celku všechno důležité vypovídá recenze. Od L. J. Smith jsem čekala takovou tu omývačku s upíry, ale tato kniha je jiná. Lepší.

První díl této série je o mladé dívce, která zjistila že za nedlouho zemře. James se jí snaží pomoct. Po nějaké době prozradí Poppy co je zač a že jí může pomoci, pokud bude sama chtít. Tím porušil zásadní pravidlo Říše temnot. Říše temnot je všude. Scházejí se tam všelijaké nadpřirozené bytosti. Teď, pokud se Říše temnot dozví co udělal, bude náležitě potrestán. 
No a jestli si Poppy nechá pomoci a zachránit život, jak to bude dál s její rodinou a Jamesem? 

Moje pocity z knihy? Knížka se mi četla dobře. Nepřekvapili mě tam žádná složitá jména ani názvy. Děj byl zajímavý a nápaditý. Na začátku nebylo takové to seznámení s okolím, jak to ve spoustě knih bývá. Hned od prvních stránek šlo o ten hlavní děj. A to bylo pro mě plusem. 


Věty co mi líbí
  •  James pro Poppy: " V Říši temnot jsou dvě základní pravidla," řekl klidně. " Zaprvé, nesmíme lidem povědět o její existenci. Zadruhé, nesmíme se zamilovat do člověka. Já porušil obě."
  •  "Není stejná jako lidská krev," řekl James. "Ale je to možnost. Já se zvířecí krví krmil. Jeleni jsou docela fajn. Králíci jsou v pořádku. Vačice smrdí."  


Velice krátká recenze, ale spoustu věcí si už nepamatuji, protože jsem knihu četla dávno. A když jsem psala recenzi na předchozím blogu, byla začátečnická a ještě víc k ničemu než tato. =D
V současné době jsou již 4 díly série Říše temnot.
8 z 10 bodů
Zdroj
Obrázky - google.com, weheartit.com



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář =)